Wanneer kan je het beste kantoormeubilair kopen?
Weten wanneer u kantoormeubilair moet kopen, kan een kunst zijn. Bedrijven en kantoormanagers kennen de complexiteit van het kiezen en bestellen van meubels die passen bij de ruimte, de medewerkers en het budget. Er zijn veel redenen waarom u overweegt om nieuw kantoormeubilair aan te schaffen, zoals:
- Het oude meubilair is verouderd of kapot
- Uw bedrijf verhuist kantoren
- Uw kantoor ondergaat een herinrichting
- U breidt uw kantoorruimte uit of naar nieuwe locaties
- Wat de reden ook is, lees verder om te ontdekken wanneer u het beste nieuw kantoormeubilair kunt kopen.
Tijdlijn voor het kopen van kantoormeubilair
Het juiste kantoormeubilair kan samenwerking en teamwerk bevorderen en de productiviteit en efficiëntie van uw team verhogen. Wanneer uw medewerkers comfortabele werkplekken hebben, kunt u gerust zijn, wetende dat ze over de materialen beschikken om hun best te doen.
Bekijk deze tijdlijn voor het kopen van kantoormeubilair om erachter te komen wanneer u uw nieuwe meubels precies moet kopen:
Negen maanden ervoor: geloof het of niet, het kopen van kantoormeubilair vraagt om wat onderzoek. Als u alle nieuwe meubels wilt kopen, moet u een plan opstellen om ervoor te zorgen dat alles bij het ontwerp past en toch de functie behoudt die u nodig hebt. Houd rekening met de specifieke behoeften van uw werknemers - u kunt zelfs een enquête sturen waarin u hen om input vraagt over de nieuwe meubelkeuzes.
Zes maanden ervoor: rond deze tijd wilt u een bedrijf kiezen. Vraag naar voorbeelden van hun eerdere werk of ga online om getuigenissen te bekijken voordat u zich aan een bedrijf verbindt. U kunt de ruimte zelf inmeten of u kunt een vakman voor advies laten komen.
Drie maanden ervoor: dit is het moment waarop u zeker uw kantoormeubilair wilt bestellen, maar praat met uw meubelaanbieder voor meer specifieke details over timing. Onderdelen zoals cabines en werkstations kunnen een langere doorlooptijd hebben dan stoelen en bureaus, dus u wilt de fabrikant voldoende tijd geven om elk onderdeel van uw bestelling te voltooien.
Een maand van tevoren: Begin ongeveer vier weken voor de verwachte aankomst en installatie van uw nieuwe meubilair met het plannen van hoe uw bedrijf de kleine verstoring zal opvangen. Hoewel de meeste bedrijven hun activiteiten niet kunnen stopzetten, kan een planning vooraf helpen om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. U kunt beginnen met het inpakken van dingen of het verplaatsen van niet-essentiële items naar een ander gebied om de installatie snel en efficiënt te maken.
Een week ervoor: Een week na de installatie van uw nieuwe meubels wilt u het in een hogere versnelling zetten. Communiceer met uw meubelinstallatieservice over de bijzonderheden van uw gebouw als u dat nog niet heeft gedaan, inclusief toegang tot uw kantoor en eventuele trappen of liften die ze nodig hebben.
Beste tijd om nieuw kantoormeubilair te kopen
Behalve onverwachte gebeurtenissen zoals branden of een enkele kapotte stoel of tafel, heeft u waarschijnlijk voldoende tijd om te plannen wanneer u meubels voor uw kantoor gaat kopen. Maar wat is de beste tijd van het jaar om kantoormeubilair te kopen? Wanneer is de beste maand om meubels te kopen?
Beste tijden om nieuw kantoormeubilair te kopen
Bekijk ons overzicht van maand tot maand om te ontdekken wanneer u uw bestelling voor nieuw kantoormeubilair moet plaatsen:
Januari: aan het begin van het jaar bereiden veel fabrikanten in verschillende sectoren zich voor om nieuwe producten en ontwerpen te introduceren. Als gevolg hiervan is januari een goed moment om nieuwe kantoormeubelen te bestellen, omdat u mogelijk kunt profiteren van speciale aanbiedingen wanneer bedrijven hun magazijnen proberen leeg te maken om plaats te maken voor nieuwe producten.
Mei: Afgezien van Black Friday zijn de dagen rondom vakantiegeld een van de grootste verkoopdagen van het hele jaar. Vooral meubelzaken bieden rond deze tijd van het jaar vaak grote deals aan.
Augustus: Terug naar school winkelen wordt in augustus steeds populairder, wat leidt tot deals voor allerlei soorten elektronica, apparaten en zelfs meubels.
November: Black Friday doen sinds kort veel Nederlandse kantoormerken ook mee aan de stunt weken. Vaak geven ze het al ver van te voren aan met bijvoorbeeld een mail lijst of geven ze al in kijkje in de deals.
Beste tijden om open kantoorwerkplekken te bestellen.
In de vastgoedmarkt zijn open-concept plattegronden een trend. We zien ook vergelijkbare trends in commercieel en kantoorvastgoed, waarbij plattegronden met individuele kantoren plaats maken voor uitgestrekte, open kantoorruimtes. Vrije zichtbaarheid door de hele ruimte met open toegang tot natuurlijk licht kan medewerkers stimuleren en samenwerking bevorderen.
Wanneer u kantoorwerkplekken koopt, kunt u een indeling en plattegrond ontwerpen die bij uw team passen. Volgens een onderzoek van Harvard Business Review zijn de drie belangrijkste manieren om een succesvolle overgang naar een open kantoorplattegrond te maken:
Praat met medewerkers over de voorgestelde wijziging en de redenen achter de beslissing. Nog beter, vraag om hun feedback en suggesties.
Leiderschap moet enthousiasme over de verandering overbrengen en volledig deelnemen aan de nieuwe ruimte.
1.Praat met medewerkers over de voorgestelde wijziging en de redenen achter de beslissing. Nog beter, vraag om hun feedback en suggesties.
2.Leiderschap moet enthousiasme over de verandering overbrengen en volledig deelnemen aan de nieuwe ruimte.
3.Medewerkers moeten zich aangemoedigd voelen om zich de ruimte eigen te maken door deze aan te passen aan hun behoeften.
arbeiders
Net als cabines kunnen open kantoorwerkstations aanzienlijke veranderingen en herstructureringen vereisen als uw kantoor er momenteel niet mee werkt. Als een grote verandering moet uw bedrijf mogelijk fysieke aanpassingen plannen, zoals beslissen of afdelingen en teams bij elkaar zullen zitten, waar samenwerkingsruimten het meest effectief zijn en hoeveel ruimte elk station nodig heeft.
Als bedrijf moet u ook rekening houden met de culturele veranderingen die een open kantoorwerkplek met zich mee kan brengen. Werknemers uit aparte kantoren en werkplekken halen, kan leiden tot meer afleiding, dus misschien wilt u nieuwe kantoorprocedures implementeren, zoals het toestaan van ruisonderdrukkende hoofdtelefoons voor degenen die het beste werken zonder afleiding van buitenaf. U kunt ook aparte stilteruimtes aanbieden voor privé, individueel werk.
Beste tijden om bureaustoelen te kopen
De meeste mensen beschouwen bureaustoelen misschien niet als een van de belangrijkste aankopen voor een kantoor, maar iedereen die ervaring heeft met een slechte bureaustoel weet dit maar al te goed. Slechte stoelen kunnen bijdragen aan tal van problemen, waaronder:
- Nek- en schouderpijn
- Rugpijn
- Pijnlijke polsen en vingers
- pijn in de heup
Om de ergonomie te verbeteren en deze problemen te voorkomen, moet u nieuwe bureaustoelen kopen wanneer de oude kapot gaan of verslijten. Bureaustoelen met de juiste ruggengraatsteunen, armleuningen en verstelbare hoogte zijn essentieel om medewerkers comfortabel te houden.
Kantoren hebben stoelen nodig voor verschillende plaatsen, waaronder bureaus, directiekamers, samenwerkingsruimten en wacht- of ontvangstruimtes. Verschillende stoelen hebben verschillende doelen, maar het hebben van in hoogte verstelbare draaistoelen is de beste keuze om uw werkplek zo veelzijdig mogelijk te maken. Als u van plan bent om cabines of open werkstations in uw kantoor te gebruiken, bieden rollende bureaustoelen de flexibiliteit voor teamleden om samen te werken en in verschillende ruimtes te werken.
Nadenken over design is belangrijk bij het kopen van bureaustoelen, maar het comfort van werknemers en personeel moet voorop staan. Overweeg om uw medewerkers te vragen om te stemmen op de bureaustoelen die ze het beste vinden, of koop zelfs een paar verschillende modellen zodat ze het model kunnen kiezen dat het beste bij hen past.
Beste tijden om receptiemeubilair te kopen
Uw receptie is vaak de eerste indruk van een klant of bezoeker van uw bedrijf. Onderzoek wijst uit dat bezoekers vaak binnen de eerste zeven seconden een beslissing over uw bedrijf nemen, dus een eerste indruk is essentieel. Het hebben van een warme, gastvrije omgeving waar gasten van kunnen genieten zodra ze uw kantoor binnenlopen, kan u helpen de deal te sluiten. Voorbeelden van verschillende soorten receptiemeubilair die u in uw kantoor kunt opnemen zijn:
Fauteuils
Banken
Krukken
Ottomanen
Koffie tafels
Een receptie is niet alleen een plek waar gasten kunnen wachten. Idealiter is het een veelzijdige ruimte waar medewerkers, leiders en klanten elkaar kunnen ontmoeten en zich kunnen mengen. Kantoren zijn ideaal voor het hosten van belangrijke vergaderingen of het vertrouwelijk houden van klantinformatie. Receptieruimtes bevorderen een gevoel van comfort en openheid en stralen een gastvrije sfeer uit als u door de deur loopt.
Denk na over het thema of ontwerp van uw kantoor om het meubilair van uw receptie te versterken. Houdt u meer van een strakke, moderne uitstraling? Bent u gericht op comfort en veelzijdigheid? Stelt u zich kinderen voor die uw receptie binnenkomen en een ruimte nodig hebben die voor hen werkt? Het is essentieel om een meubelbedrijf te kiezen dat geschikt is voor verschillende stijlen en meubelontwerpen.
U vraagt zich misschien af wat de beste tijd is om kantoormeubilair voor uw receptie te kopen - hoewel het altijd een goed moment is om uw ruimte te upgraden, kunt u overwegen om uw upgrades vóór uw drukke seizoen te bestellen als u denkt aan een totaal nieuw ontwerp. Als er grote klanten binnenkomen, kan het u helpen om een geweldige indruk te maken en meer klanten te genereren door ze te verrassen met een nieuwe receptie.
Beste tijden om vergadermeubilair te kopen
Als u uw kantoor al aan het updaten bent, is dit het perfecte moment om nieuw vergader- en vergadermeubilair te kopen. Net als bij een receptieruimte, zijn de conferentie- en directiekamer de centrale elementen in de indruk die bezoekers van uw kantoor krijgen. Door meubels voor uw vergaderruimte te kiezen die passen bij functie en schoonheid, kunt u misschien de deal sluiten tijdens die lastige zakelijke onderhandelingen.
Afhankelijk van de stijl waar u voor wilt gaan, kunt u kiezen voor een lange, brede vergadertafel of juist voor iets strakker en slanker. Grote tafels brengen een serieuzere toon over, terwijl kleinere tafels een meer informele sfeer bieden. Het hebben van bijpassende stoelen die bij uw vergadertafel passen, kan u een gevoel van samenhang in de ruimte geven. Hoewel er misschien grote zakelijke deals plaatsvinden in uw vergaderruimte, kunt u overwegen deze zo gastvrij en open mogelijk te maken.
Vergadertafels werken uitstekend in verschillende ruimtes buiten de vergaderruimte. Probeer een grote vergadertafel toe te voegen aan uw open kantoorplattegrond als een samenwerkingsruimte, of plaats er een in de ontvangstruimte voor meer informele vergaderingen. Ze zijn ook geweldig voor het organiseren van een incidenteel feest of bijeenkomst, en bieden ruimte om eten en drinken te verspreiden waar medewerkers en gasten van kunnen genieten.
Slechtste tijden om kantoormeubilair te kopen
Hoewel de beste maanden om nieuw meubilair te kopen januari, april, mei en augustus zijn, is de herfst niet de beste tijd van het jaar om kantoormeubilair te kopen als u een beperkt budget heeft. De meubelindustrie brengt over het algemeen twee keer per jaar nieuwe modellen uit, een keer in het voorjaar en een keer in het najaar. Koop nieuwe meubels in het laagseizoen om de beste deals te krijgen.
Slechtste tijden om kantoormeubilair te kopen
Als u de nieuwste en beste modellen wilt, kunnen de slechtste tijden om te kopen tijdens de zomer en winter zijn. Niets is erger dan geld uitgeven aan items met een groot ticket, alleen maar om te horen dat de verbeterde versie volgende week of maand uitkomt. Dat is waar onze tijdlijn voor het kopen van meubels het nuttigst zal blijken. Door zo vroeg mogelijk met uw planningsproces te beginnen, kunt u een idee krijgen van de branche en te weten komen welke aankomende producten naar verwachting zullen worden uitgebracht.
Wanneer u een gerenommeerde kantoormeubelverkoper vindt, kunt u met hen samenwerken om een ontwerp en stijl te vinden die bij u passen. Het hebben van een officieel advies en professionele installatie kan het aankoopproces van meubels zo eenvoudig mogelijk maken.