Waar moet je op letten bij het bestellen van gebruikte kantoormeubels?
Gebruikt of hergebruikt kantoormeubilair lijkt in eerste instantie misschien aantrekkelijk. Je denkt dat je een geweldige stoel hebt bemachtigd voor een koopje. Dan, zes maanden later, gaat de stoel kapot. U zoekt online naar een vervangend onderdeel om uw stoel te repareren, maar bedrijven zijn vijf jaar geleden gestopt met de productie van dat specifieke onderdeel. Verslagen en achtergelaten met een kapotte stoel, koop je een andere.
Er zijn veel nadelen bij het kopen van gebruikt kantoormeubilair. Het kopen van tweedehands meubilair is een gok - u weet niet hoe het in het verleden werd gebruikt, en vaak wordt meubilair dat er op het oppervlak goed uitziet, verborgen schade of incompatibele onderdelen geleverd. Het juiste kantoormeubilair is essentieel om uw bedrijf vooruit te helpen, dus waar moet u opletten bij het bestellen van gebruikt kantoormeubilair?
Waar moet u op letten als u kiest voor gebruikt kantoormeubilair?
5 nadelen van het kopen van gebruikt kantoormeubilair
Meestal kiezen mensen ervoor om gebruikt kantoormeubilair te kopen vanwege lagere initiële kosten. Hoewel u misschien aangetrokken wordt door de aantrekkingskracht van lagere prijzen, kleven er veel nadelen aan het kopen van tweedehands kantoormeubilair. Als u nu nieuw kantoormeubilair kiest in plaats van meubels te kopen die al meerdere jaren worden gebruikt, bespaart u op de lange termijn geld - en tijd. Bovendien is nieuw meubilair een geweldige manier om je kantoor op te frissen en het moreel van je medewerkers een boost te geven!
De vijf grootste nadelen van het kopen van gebruikt kantoormeubilair zijn:
LET OP DIT GELD NIET VOOR REFURBISHED KANTOORMEUBILAIR
- Geen garantie
- Meubels in slechte staat
- Hogere kosten op de lange termijn
- Onverenigbaar met andere meubels en technologie
- Ontbrekende of kapotte onderdelen die niet meer worden vervaardigd
1. Geen garantie of serviceplan
Een van de vele nadelen van het kopen van gebruikt kantoormeubilair is dat het wordt verkocht zoals het is. Omdat garanties meestal alleen van toepassing zijn op de oorspronkelijke koper, zullen uw nieuwe meubels hoogstwaarschijnlijk niet worden geleverd met een garantie of serviceplan, en veel winkeliers accepteren geen retourzendingen. Hoewel het kopen van gebruikte meubels u in het begin wat geld kan besparen, neemt u een gok omdat u niet weet wie die meubels in het verleden heeft gebruikt.
Je gooit ook de dobbelstenen met de kwaliteit van tweedehands meubilair, dus verkopers begrijpen meestal dat ze geen service of garantie bieden op een kapotte stoel. Veel bedrijven bieden nu echter verlengde garanties op nieuw kantoormeubilair die van zes maanden tot een leven lang kunnen duren. Door nieuw kantoormeubilair te kopen, bent u verzekerd van meubilair van hoge kwaliteit dat u gemakkelijk kunt repareren of vervangen.
2. Staat van het meubilair
Een ander nadeel van het kopen van tweedehands kantoormeubilair is dat je niet kunt zien hoe vorige eigenaren het hebben gebruikt. Die fatsoenlijk ogende gebruikte stoel zou kunnen zijn gebruikt door een oudere parttime receptioniste, of een werknemer zou hem regelmatig hebben gebruikt om door de gang te rennen. Wanneer u gebruikt of opgeknapt kantoormeubilair koopt, accepteert u een bepaald risico dat het van lage kwaliteit is of snel kapot gaat.
Het is vaak moeilijk om verborgen gebreken op te sporen, zoals een samengedrukt zitkussen op een stoel of een gebroken verstelniveau op een draagbare vergadertafel. Bovendien is ouder meubilair minder comfortabel en betrouwbaar dan zijn moderne tegenhangers. Je wilt zeker niet dat je stoel midden op kantoor kapot gaat!
3. Hogere totale kosten
Hoewel u misschien overweegt om gebruikt meubilair te kopen omdat het minder duur is dan nieuwe opties, vooral voor kleine bedrijven of startups, kunnen die vroege besparingen u in de toekomst kosten. De kosten van reparaties, vervangingen en andere diensten lopen op. Bovendien sta je er alleen voor om eventuele reparaties uit te voeren, aangezien tweedehands meubels meestal geen garantie hebben.
U kunt een nieuwe ergonomische stoel van hoge kwaliteit kopen die iets meer kost, maar de komende 10 jaar meegaat, of u kunt in het begin wat geld besparen, maar worstelen met een ongemakkelijke, verouderde stoel die waarschijnlijk binnenin kapot gaat de komende vijf jaar. In de tijd die een nieuwe bureaustoel nodig heeft om het einde van zijn levensduur te bereiken, zou je heel goed drie gebruikte of opgeknapte stoelen kunnen doornemen.
4. Incompatibel met andere meubels en technologie
Het kopen van tweedehands kantoormeubilair lijkt een beetje op het vervangen van dakspanen op uw dak - het is moeilijk om er een te vinden die overeenkomen met wat u momenteel heeft. Een ander nadeel van het kopen van gebruikt of opgeknapt kantoormeubilair is dat je kantoor er uiteindelijk uit kan zien als een vreemde mix van prints, patronen, materialen en stijlen. U hebt minder keuzes bij het kopen van tweedehands meubilair dan bij het kopen van nieuwe, dus het is moeilijker om een uniforme kantooromgeving te creëren. Een esthetisch aantrekkelijk kantoor verhoogt het geluk en de productiviteit van werknemers, dus uw meubels moeten samenwerken.
Afgezien van cosmetische redenen om geen gebruikte kantoormeubels te kopen, zullen gebruikte meubels vaak niet werken met uw huidige meubels en technologie. Oudere meubels zijn mogelijk niet geoptimaliseerd voor de onderling verbonden en digitale wereld van vandaag, en uw stoelen passen mogelijk niet onder de nieuwe vergadertafel.
5. Ontbrekende of kapotte onderdelen
Vaak worden gebruikte kantoormeubelen geleverd met ontbrekende en kapotte onderdelen, waarvan sommige niet meer worden vervaardigd. Een kapotte lade op uw tweedehands bureau dat 20 jaar geleden is vervaardigd, kan ervoor zorgen dat u worstelt om de juiste onderdelen te vinden om het bureau te repareren of te vervangen. Het is veel kostenefficiënter om een duurzaam, betrouwbaar nieuw bureau aan te schaffen in plaats van voortdurend een tweedehands bureau te vervangen.