Deskundig advies over het recyclen van oud kantoormeubilair
Als je stapels oud kantoormeubilair hebt dat een nieuw huis nodig heeft, overweeg dan om een rommeltransporteur te gebruiken om jezelf wat logistieke kopzorgen te besparen.
Wilt u weten wat u naar beneden haalt uit de hoogte van uw glimmende nieuwe kantoormeubelen die worden afgeleverd? De deprimerende stapel van de afgekeurde meubels wacht op zijn lot.
Er zijn tal van mogelijkheden om uw ongewenste kantoorapparatuur weg te gooien, waarvan sommige (schenken of verkopen aan een kantoorhandelaar) iets milieuvriendelijker zijn dan andere (zoals het dumpen op de dichtstbijzijnde stortplaats).
Natuurlijk, nadat je hebt besloten waar het naartoe gaat, moet je uitzoeken hoe het daar zal komen. Voordat je elke eigenaar van een pick-up die je kent belt en de meest gespierde mensen van het kantoor inschakelt om de dag door te brengen met het schoonmaken van het kantoor, overweeg dan een alternatief: iemand inhuren om het voor je kwijt te raken.
Zo kun je heerlijk loungen in je stijlvolle, ergonomisch verantwoorde bureaustoel terwijl hij nog steeds die nieuwe bureaustoelgeur heeft zonder dat je je in het zweet (of een spijker) hoeft te breken.
Voor advies over het weggooien van oud kantoormeubilair hebben we contact opgenomen met Mike Thorne. Hij is de oprichter en CEO van Just Junk, een professionele rommelverwijderingsservice.
Welke mogelijkheden hebben ondernemers om van oud kantoormeubilair af te komen?
Over het algemeen zijn bedrijven en bedrijfseigenaren vanwege tijdgebrek vaak niet in staat om zelf rommel te verwijderen. Vaak nemen stadsdiensten geen kantoormeubilair en elektronische apparatuur in, en als de stad ze kan nemen, is dat meestal niet zonder complicaties. Doneren is vaak ideaal, maar mensen vinden om meubels op te tillen, te laden en weg te halen voor donaties kan net zo moeilijk zijn.
Wat lijkt de meest voorkomende methode die je bent tegengekomen?
Zodra kantoormeubilair verouderd of vervangen is, wordt er een beroep gedaan op onze diensten. Met diensten voor het verwijderen van rommel en het opruimen van kantoren kunnen we recyclen en doneren. Gezien de enorme hoeveelheid recyclebare materialen die worden gebruikt in oudere bureaustoelen, tafels en elektronica (van computers, monitoren, servers enz.) en ander e-waste, kan zoveel ervan worden gerecycled als het niet wordt gedoneerd.
Wat is volgens jou het beste wat een bedrijf kan doen met oude meubels (weggooien? Doneren? Een uitverkoop houden?)
Een manier vinden om meubels opnieuw te gebruiken of te recyclen is ideaal, maar het is gemakkelijker om oudere meubels te verkopen aan mensen die ernaar zoeken tegen lage kosten in online advertenties. Om ervoor te zorgen dat u een lage ecologische voetafdruk behoudt, is het gebruik van meubels altijd het beste wat u kunt doen.
Wat zijn de grootste problemen/uitdagingen bij het wegdoen van oude meubels?
We hebben geconstateerd dat het doneren van meubels gecompliceerd wordt door oververzadiging. Met zoveel bedrijven en woningen die meubels bijwerken, worden donatiecentra benaderd met meer meubels dan ze aankunnen. Het vinden van donatiecentra is vaak het moeilijkst, maar als die site eenmaal is gevonden, biedt slechts een fractie van hen aan om het meubilair op te halen. Bedrijven hebben vaak niet de middelen om zelf oude meubels naar deze locaties te verhuizen.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van een afvalverwijderingsservice zoals die van u?
Wij doen het allemaal! We werken samen met lokale donatiecentra om ervoor te zorgen dat we die banken en eetsets voor je kunnen doneren. We hebben het team en de middelen voor alles, van kleinere verhuizingen van een paar bureaustoelen tot een hele kantooropruiming. Onze vrachtwagens hebben een inhoud van 15 kubieke meter en kunnen gemakkelijk worden geladen door ons team van verhuisserviceprofessionals. Zodra u ons laat zien wat u moet verwijderen, kunnen we beginnen met laden, zodat u weer aan het werk kunt.
Wanneer zou het voor een klein bedrijf logisch zijn om de rommel zelf te verwijderen? Wat zijn daar de nadelen van?
Losse items of items met een extreem hoge waarde voor wederverkoop zijn vaak voordeliger voor kleine bedrijven om zichzelf te verwijderen of te verwijderen. Toch zijn waardevolle artikelen in veel gevallen vaak gecompliceerd: belastingontvangsten voor donaties of waardevolle artikelen kunnen erg groot zijn om te verplaatsen en kunnen de tijd en middelen van uw werknemers vergen, wat van invloed kan zijn op uw dagelijkse werkzaamheden. -dag op onvoorziene manieren.
Wat zijn dingen die ondernemers vaak over het hoofd zien als het gaat om het weggooien van oude meubels en kantoorapparatuur?
Het is belangrijk om elektronica op de juiste manier af te voeren. Veel elektronica (processors, printplaten) bevatten edele metalen en kunnen afzonderlijk worden weggegooid met meer effect dan samen, en vaak met een grotere waarde in de loop van de tijd. Het is belangrijk om uw onderzoek in uw omgeving te doen. Elke stad en regio heeft andere wetten over verwijdering en recycling. Uw lokale afvalverwijderingsbedrijf is op de hoogte van veel van deze wetten, maar sommige kleine onafhankelijke verwijderingsdiensten zijn dat misschien niet. Het is belangrijk om te weten met wie je te maken hebt als je een bedrijf bent dat zich bewust is van het milieu.
Hoe zich te ontdoen van oud kantoormeubilair?
Elk type kantoormeubilair is anders, wat betekent dat ze ook hun eigen verwijderingsmethoden hebben. Als u van een specifiek soort kantoormeubilair af wilt, overweeg dan de volgende processen.
Bureaus
Als u ongewenste bureaus op uw kantoor heeft, kunt u deze op verschillende manieren wegwerken. Als uw bureaus nog steeds functioneel zijn, kunt u ze misschien verkopen, zelfs als ze niet in onberispelijke staat zijn. Zolang ze nog wat leven in zich hebben, kun je ze waarschijnlijk vermelden op doorverkoopwebsites zoals eBay en Facebook Marketplace. Als je meerdere bureaus te koop hebt, overweeg dan om ze als set aan te bieden.
Je kunt ook proberen je oude bureaus te doneren aan kringloopwinkels of liefdadigheidsinstellingen, zolang ze momenteel kantoorbureaus accepteren. Zo niet, dan kun je ze misschien recyclen. Bureaus zijn echter vaak moeilijker te recyclen dan andere soorten kantoormeubilair vanwege hun gewicht en materiaalsamenstelling, aangezien verschillende media zoals hout, plastic, metaal en glas afzonderlijk moeten worden gerecycled.
Bureaustoelen
Hoewel het gemakkelijk is om oude stoelen weg te gooien, is recycling de betere optie. Omdat bureaustoelen meestal uit metaal bestaan, kunnen recyclingfaciliteiten ze gemakkelijk omsmelten. Andere stoelcomponenten zoals hout, stof, plastic en leer zullen echter waarschijnlijk naar een stortplaats gaan.
Wist je dat we bij Workliving gratis uw bureaustoelen komen ophalen?
We bieden gratis aan om uw bureaustoelen op te halen waar u maar wilt! Meer weten? bekijk de optie hier
U kunt ook proberen uw bureaustoelen in een tweedehandswinkel te doneren, maar veel van deze faciliteiten accepteren geen stoelen die kapot, bevlekt, versleten of in het algemeen in slechte staat verkeren. Als de stoelen in redelijke staat zijn, heb je misschien meer geluk om ze te verkopen.
Meetingboxen
Als u niet zeker weet hoe u van oude ligboxen afkomt, kunt u verschillende methoden gebruiken. Net als andere kantoormeubelen, kunt u proberen uw cabines te verkopen. Als uw bedrijf verhuist, kunt u de cabines mogelijk laten staan waar ze zijn voor de volgende huurders om te kopen en te gebruiken. Ondanks hun grote formaat kunt u uw oude kantoorcabines ook recyclen bij een recyclingcentrum om textielafval te elimineren. Meubeldonatie is een andere duurzame optie.
Hoe u uw oude ligboxen ook wilt afvoeren, u zult ze eerst moeten demonteren. Begin met het losschroeven van de buitenste panelen en werk naar het midden toe terwijl een tweede persoon de muren ondersteunt om te voorkomen dat ze vallen. Vervolgens kunt u een schroevendraaier met platte kop gebruiken om de muren naar beneden te wrikken. Als uw cellen zijn aangesloten op een vloerrail, gebruik dan een tang of een sleutel om ze los te maken.